De transformatie naar online, wat doe je (eraan)?
Als er één sector is die de effecten van internet en de digitale transformatie ervaart, dan is het wel de wereld van retail en handel. Ofwel, detail- en groothandel. De opkomst van webwinkels lijkt een kaalslag te veroorzaken in het winkellandschap. Wat doe je eraan? Het is de terechte vraag voor ondernemers met een detailhandelszaak. Meer aandacht? Meer service? In ieder geval laat het menig ondernemer nadenken over zijn of haar toegevoegde waarde. Eén ding is zeker. Doorgaan op de automatische piloot is geen optie.
Ook binnen de vaak grotere ondernemingen, actief als groothandel, zijn de uitdagingen groot. De toegevoegde waarde in de keten tussen producent en afnemer staat onder druk. Online platforms maken het namelijk mogelijk voor producenten om direct in contact te komen met eindgebruikers. Maar ook hier kan het verschil gemaakt worden door kennis, service en aandacht. Om gerichte keuzes te maken is het van belang dat je je als ondernemer laat bijstaan door adviseurs met kennis van zaken. De OOvB bedrijfsadviseurs beschikken over deze kennis. Ga maar eens een gesprek aan.