Een nieuwe kijk op groeifinanciering.
Het gaat goed met je bedrijf. Je ziet volop kansen als ondernemer en je wilt deze kansen graag benutten. Het roept tal van vragen op. Want hoe zet je deze kansen om in realiteit en hoe zorg je voor extra financiële slagkracht? Vragen die bekend in onze oren klinken. Vooral bij onze bedrijfsadviseurs en financieringsexperts van de OOvB Financieringsdesk. Probeer het maar eens.
Het is een goed vooruitzicht als je als ondernemer merkt dat de vraag naar jouw producten en diensten toeneemt. Logisch dat je de handelsvoorraad wilt aanpassen aan een toenemende vraag. In de praktijk blijkt echter nog vaak dat traditionele banken moeilijk kunnen doen als je extra geld nodig hebt voor voorraadfinanciering. Vooral ook omdat de waarde van voorraad snel kan veranderen, als de vraag afneemt. Toch zijn er vandaag de dag alternatieve financieringsaanbieders die een oplossing kunnen bieden. De experts van OOvB Financieringsdesk hebben een ruime ervaring en toegang tot een groot aantal financieringsaanbieders. Dat begint bij een professionele aanvraag en de juiste onderhandeling skills. Dus als je behoefte hebt aan extra voorraadfinanciering of werkkapitaal? Neem dan even contact op met OOvB Financieringsdesk.
Het is verstandig om je pand te verduurzamen. Niet alleen vanwege de torenhoge energieprijzen, maar ook omdat je pand aan tal van duurzaamheidsrichtlijnen dient te voldoen. Het is raadzaam om te kijken van welke subsidieregelingen je gebruik kunt maken, bijvoorbeeld via de energie-investeringsaftrekregeling. Daarnaast zijn er andere mogelijkheden om je duurzaamheidswensen te financieren. Het leasen van zonnepanelen is bijvoorbeeld zo’n mogelijkheid. Het is raadzaam om eens samen met je OOvB bedrijfsadviseur of een adviseur van OOvB Financieringsdesk te kijken wat je plannen precies zijn, en op welke wijze deze plannen het best te financieren zijn.
Het is fantastisch als je een vast klantenbestand hebt opgebouwd met de verkoop van je merkproducten. Waarschijnlijk heb je ook een goed beeld waarom bepaalde klanten bepaalde merken kopen. Als de ondernemer in jou de kans ziet om een ‘private label’ op te zetten, dan verdient dat aanmoediging. Toch zijn er wel wat zaken om rekening mee te houden. Want hoeveel volume ga je halen met je ‘private label’? Wat betekent dat voor de omzet van je merkartikelen, en inkoopcondities? Ga je dit private label alleen zelf verkopen, of heb je een dealerkanaal nodig? Kortom, het professioneel opzetten van een private label kost tijd en geld. Misschien is het goed om samen met je OOvB bedrijfsadviseur een plan te maken.
Het is fijn dat je als ondernemer genoeg kansen ziet voor het bedrijf dat van je ouders was. Toch is het te begrijpen dat je ouders voorzichtig zijn. Ze zullen immers benieuwd zijn of je in staat bent om het bedrijf op een goede manier door te zetten. Daar spelen vooral ook emotionele aspecten een rol. Voordat je in de discussie terecht komt, waarom ze wel of niet zouden mee-investeren, is het raadzaam om een duidelijk plan te maken. Waarin je duidelijk uitlegt wat je doel is, wat de voors en tegens zijn, en wat de verwachte resultaten zijn. Een OOvB bedrijfsadviseur kan je daarbij helpen.