De omzetten in de fysieke detailhandel zitten duidelijk in de lift. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek is de groei in kledingwinkels ruim 20% hoger dan over dezelfde periode een jaar geleden. Daarmee wordt al 6 maanden op een rij een omzetstijging gerealiseerd. Ook de winkels in non-food zagen over afgelopen maand de omzet stijgen. Het gaat dan om doe-het-zelfzaken, keukenwinkels en meubelverkopers.
Witgoed en consumentenelektronica blijkt minder populair. Tenminste in het fysieke kanaal. Hier werd namelijk een omzetdaling gemeten. Ook de supermarkten en groentewinkels kregen te maken met een lichte omzetdaling. Dit is waarschijnlijk te danken aan de verruimde openingstijden van de horeca. Het ‘uit eten’ en het terrasbezoek liet immers een ruime plus zien ten opzichte van een jaar geleden.
Het online kanaal blijft onverminderd populair. Alleen al in de augustus maand werd voor ruim 10% meer gekocht dan een jaar geleden.